Grattis Älskade

I dag fyllde min käre man år. Jag tror inte han uppskattar om jag skriver hur gammal han blev men han får sedan en tid pensionärs rabatt i affären;)
Jag bakade en Tosca kaka med Lemoncurd, vaniljvisp utblandad med vispgrädde. Hade sett detta receptet på FB för ett tag sen och sen sparat ner det. Jag brukar göra så när jag hittar något som verkar vara intressant o det kan vara allt från handarbete, böcker, trädgård, inredning eller andra matnyttiga tips. Kakan uppskattades och kul att få tid att göra den.
I dag har jag roat mig med att rensa ogräs mellan stenplattorna.
De har legat där i många år o skulle egentligen läggas om men det tackar jag, vänligen men bestämt nej till! Gliporna som uppstått mellan dem har jag borstat ner stenmjöl i och ska fortsätta med detta, gärna i morgon så nytt ogräs inte hinner gro.
Hundarna har fått micro rundor ute på grund av värmen idag och hönsen har varit påtagligt berörda även dem. Vi själva gör inget annat än sliter, dricker o duschar just nu men det sistnämnda hjälper föga då man är lika svettig några minuter senare. Visst, en fräschare känsla men kortvarig….
I dag blir galleriet på fina rosorna här hemma! Älskar doften o blommorna men det är så långt min ”kunskap” räcker så fråga mig inte vad de heter:)

Hälsa gärna genom en kommentar!