Wilja på utställning

Med tanke på gårdagens mående har jag medvetet tagit det lugnt idag. Däremot har vi varit på hundutställning i Höganäs med Wilja.
Det är så himla lång tid sedan som jag visade hund och det var Wiljas första utställning.
Mitt fokus för henne var att hon skulle tycka det var kul och hon har har skött sig med den äran.


Domare:
 ROHLIN TOMAS

#48 ANGIE-AV-YARA

VIT HERDEHUND, Tik, Öppen klass

Excellent1a


Kritik
4 år, feminin, tillräcklig längd på huvudet, bra skalle och näsparti. Tillräcklig underkäke. Mörka ögon, bra pigment, bra öron. Goda proportioner mycket bra hals. Mycket bra benstomme och bröstkorg. Goda vinklar fram och bak. Gott förbröst. Acceptabel svans. Tät päls. Rör sig bra från sidan, lite trångt bak, kunde vara mer stabilt fram. Utmärkt temperament. Domare: ROHLIN TOMAS

Hälsa gärna genom en kommentar!