I förrgår hade vi en höna som var krasslig. Vi fick i henne lite E Selen
( vitaminer) för att hjälpa henne. Man gick o tittade till för jämnan o på kvällen hade hon inte gått in med dem andra utan satt kvar, ensam i hönsgården. Jag bar in henne o stängde inte dörren efter mig, jag visse ju att luckan in till hönsen var stängd. Vad som sen hände i går morse var att luckan hade öppnat sig som den skulle o hönsen var ute men dörren till hönsgården stod på vid gavel! En stund av panik innan vi räknat in alla och det är väl nu, om något som vi kan skryta med att vi faktiskt HAR alla hönsen hemma:)
En annan skrämmande tanke var att hundarna hade upptäckt det, före oss…
Den lilla, krassliga hönan verkar må bättre idag, skönt!
I går fick jag ett väldigt kärt meddelande från en kollega och det värmer att få så omtänksamma tankar! En annan trevlig gest bjöd grannen (med dem goda jordgubbarna), han kom med en hel kasse full med sallad till hönsen!
Dagarna går fort och vi håller på i trädgården. Efter att hönsen fått mat, vatten och städat börjar vi med ovanstående. Klockan är runt 11:00 o sen håller vi på fram till 20:30. I går kväll var det lite surt för efter duschen skulle vi se på fotboll men helt plötsligt stod vi där i mörker! Strömlösa;( Detta vanliga fenomen( tydligen bor vi ett område som är särskilt drabbat för det händer ganska ofta) varade fram till 02 i natt.
Idag har jag skyfflat grus och rensat trädgårdsgångar. Vi har också fått mer singel, de tre ton som jag beställde i måndags. Nordanå Grus är det, snabb leverans o bra servis. Nu har vi att göra ett par, tre dagar till;)
Bosse har färdigställt den nya hönsgården!! Vi hjälptes åt med att klippa upp det avskiljande nätet, med ett antal nyfikna o ivriga hönor på andra sidan, sedan kom de i en klunga o började sprätta o äta gräs! Nu återstår att göra sittpinnar o någon sorts plattform där de kan hålla koll på oss:)












Hälsa gärna genom en kommentar!