
Premiär tur på riktigt med den nya gräsklipparen, min nya kompis! Det gick fort, det var smidigt/lätt, ingen dricka paus behövdes och gräset blev fint klippt.
På framsidan av vårt hus har vi en mindre gräsmatta och för något år sedan upptäckte jag att det kändes ”svampigt” på ett ställe och det dröjde inte länge förrän marken började sjunka undan just vid det stället. Det visade sig att det var en gammal brunn där under!
Berättade det för Bosse som la sig på knä och skulle inspektera detta. Hans läsglasögon satt som vanligt på hjässan men när han böjer sig framåt så åker glasögonen av o hamnar nere i brunnen, typ 1,5 meter ner.
Jag kom ihåg att jag skrattade åt eländet men Bosse uppfattade inte det komiska i situationen….Vi kunde hur som helst inte ha ett hål mitt i gräsmattan och beslöt oss för att bygga upp något fint med ölandssten, staplade lite omlott på varandra. Det visade sig att vår idé kanske var god men att designen inte var det bästa. Vi har fått förfrågan av folk som besöker oss här hemma om stenen var någon sorts minnesplats för något bortgånget husdjur eller liknande. Med detta i åtanke bestämde jag mig för att åtgärda detta idag. Det första jag såg när jag lyfte undan stenarna var faktiskt ett djur men inte vårt och inte dött, det var nämligen en väldigt stor padda! Tanken att denna skulle bli levande begravd med mina jordmassor kändes inte så övertygande så jag fick med hjälp av en spån grep fiskat upp den stackars paddan. När paddan var borta började jag skyffla jord och lasta ut till hålet. Närmare 9 skottkärror behövdes för att fylla upp hålet men det var det värt för att bli av med hål o minnesplats….
Trots en bra dag som sådan med fint väder o semster o allt så har jag haft en mindre rolig dag i dag. Inget man just kan sätta fingret på utan en allmän olust känsla o en massa tankar. Hoppas på en dag med toppform i morgon!
Hälsa gärna genom en kommentar!